Yusoff's FotoPage

By: Yusoff Yaacob

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Thursday, 13-Nov-2008 14:25 Email | Share | Bookmark
PASAR BORONG WAKAF CHE YEH

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Wholesale Market

Sebenarnya bukan lagi pasar borong. Dah jadi pasar 24 jam dan terbahagi kepada beberapa syif. Tapak asalnya ialah tapak KB Mall sekarang. Masa tu hanya pasar borong sebelah pagi sampai pukul 9am. Bila nak buat KB Mall, pindah ke Wakaf Che Yeh, tapak sekarang. Bila tapak tu nak dibangunkan spt yang ada sekarang, pindah lagi untuk sementara. Tapi tak jauh, sebelah je. Sekarang pindah balik ke tapak dulu sebab pembangunan pasar moden di situ dah siap.

Masa mula2 nak pindah ke tapak sekarang dulu ada kontroversi sikit. Ramai bantah, tak yakin dengan prospek tempat baru. Tapi bila pindah, bukan lagi jadi pasar borong pagi, tapi terus bertukar jadi pasar malam (konsep borong kekal) sampai 2,3 pagi. Dan sekarang dah jagi pasar 24 jam, dan konsep borong masih kekal tapi untuk sesi malam sahaja. Mengalahkan pasar borong Chow Kit.

Tahniah Datuk Takiyuddin Hasan.






Sayur-sayuran. Yang dibungkus atau ikat dlm jumlah yang banyak tu dijual borong. Yang atas meja gerai tu jual runcit.


Tengah punggah sayur dari lori


Sekarang semu kena pakai khemah khusus, ada tulis Pasar Malam Wakaf Che Yeh. Kalau tak, dianggap peniaga haram.



Buah-buahan. Mcm2 ada.


Pucuk paku.




Tapak pasar malam ni di kelilingi oleh bangunan baru dan moden.


Gerai makan pun banyak


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net