Yusoff's FotoPage

By: Yusoff Yaacob

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Tuesday, 4-Mar-2008 04:33 Email | Share | Bookmark
KOTA BHARU ON 9 FEB. 2008

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
KOTA BHARU SEHARI SELEPAS RAYA CINA

Keadaan sibuk giler. Tapi degil, nak pi jugak Kota Bharu. Aku dah agak, mesti sesak punya. Orang luar berduyun-duyun datang sempena cuti raya cina. Orang Kelantan di perantauan juga balik. Ni la masanya nak shopping sebelum balik ke tempat kerja masing-masing.


Aku tertanya-tanya terdapatkah projek seumpama ini di negeri lain? Di Perak tak de.




Kota Sultan Ismail. Tempat parking kereta dan bas. Penuh sesak dengan kereta dan bas pelancong dari luar. Hairan! Orang Malaysia ni suka pi tempat mundur dan miskin ye!

PASAR BESAR SITI KHADIJAH

Tingkat bawah Pasar Siti Khadijah. Lengang sbb hari dah petang. Mungkin masa ni la RTM (Radio dan Televisyen Mamak/Maidin) ambik gambar sbg bukti dalam dakyah jahat UMNO. RTM kata pelanggan di pasar ni makin kurang. Pas tu dia tunjuk la kawasan pasar yang lengang. Aku tengok kat Tg. Malim ni pukul 12 pasar dah tutup. Tg. Malim ada UPSI, Proton City, Politeknik dll. Kat Ipoh tu lepas zuhur je pasar basah tu tertutup dengan sendirinya. Takde sapa pi. Tingkat atas dah lama mampus semenjak ada Jusco dan Ipoh Parade. Wisma Yik Foong kat depan tu, parking basement 1 pun tak penuh. Low Yat 100 kali ganda lebih meriah. (KL dan Ipoh dua2 bandaraya, so boleh la dibandingkan).




Tingkat atas. Bahagian kain dan pakaian. Meriah macam biasa. Sampai tak terlayan tuan kedai dibuatnya.







LAMAN SITI KHADIJAH

Dulunya sebatang jalan yang memisahkan antara Pasar Siti Khadijah dengan Bazar Buluh Kubu. Ada satu bus stop kat situ. Skrg dah ditutup dan diubah suai menjadi laman yang cantik. Ada warung, ada orang jual ubat dan mcm2.


Aku tak berniat nak ambik gambar awek ni. Dah dia lalu situ masa aku klik. Tak lawa pun.



Berlatar belakangkan bangunan TNB, antara jasa Ani Arope di Kelantan semasa jadi pengerusi TNB.

LEMBAGA HASIL DALAM NEGERI (LHDN)



Umno kata Kelantan miskin, mundur, ketinggalan dll yang sewaktu dengannya. Habis, sapa yang bayar cukai kat sini? Takkan orang Terengganu. Kalau orang Terengganu yang bayar cukai kat sini kenapa tak bawak je ke sana? Kalau lihat kepada saiz bangunan ni bolehlah disimpulkan bahawa Umno jahat kerana sekat projek ke Kelantan (pengakuan Dato' Pa dalam DUN) sedangkan orang Kelantan adalah pembayar cukai yang banyak.


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net