Yusoff's FotoPage

By: Yusoff Yaacob

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Saturday, 23-Feb-2008 06:20 Email | Share | Bookmark
Tok Bali and Semerak

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
GRAND DESIGN FOR TOK BALI



IKAN DAN KEROPOK

Tok Bali dan Semerak adalah dua entiti berlainan, tapi berjiran dan berkongsi kegiatan ekonomi yang hampir sama iaitu perikanan dan yang berkaitan dengannya. Sekarang Tok Bali makin popular dan mengatasi Semerak yang lebih terkenal dengan keropok. Tok Bali makin terkenal dengan industri perikanan. Satu pelabuhan perikanan moden moden dan canggih sedang dibina. Sebahagiannya telah siap dan telah beroperasi dan bersambung terus dengan pasar ikan.

Resort juga makin banyak tumbuh di Tok Bali antaranya Rimbun Kisana Beach Resort, tempat salah seorang pelatih PLKN mati kerana kemalangan dalam tandas tahun lepas. (Satu lagi projek Kerajaan Barisan Nasional). Antaranya juga D'Bali Riverine Resort seperti yang ada dalam gambar di bawah.

Di Tok Bali juga aku menemui satu lagi ikan bakar yang sedap. Ikan bakar Pak Su Leh. Tengok la sendiri. (Tak boleh rasa. Nak rasa kena la pi sendiri ke Tok Bali).



Bilik yang disewa oleh pak mertua aku. RM170 satu malam. Mahal, tapi KB dah kehabisan bilik hotel masa tu.


Restoran Pak Su Leh. Mcm2 ada. Special menunya ikan siakap bakar.





IKAN BAKAR PAKSU LEH

Sebelum ni aku kata ikan bakar tasik raban paling sedap pernah aku rasa. Tapi sekarang aku dah jumpa ikan bakar yang boleh menandingi ikan bakar tasik raban kalau pun tak mengatasinya. Enjoy the picture.



Proses membakar.



Siap untuk dimakan



View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net