Yusoff's FotoPage

By: Yusoff Yaacob

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  3  4  5  6  7  8  9  [10]  11  12  13  14  15  16  17  >  >>]    [Archive]
Thursday, 13-Nov-2008 22:06 Email | Share | | Bookmark
JALAN-JALAN CARI MAKAN

 
 
 
View all 9 photos...
Restoran AM Tarbush

Makanan Arab selera Malaysia

Tempat: Langgar (aku tak ingat nama jalan, yang aku ingat jalan ke Kubang Kerian dari KB, sebelah
kiri. Dekat Kolej PTPL.

Tukang masaknya seorang ustaz berkelulusan Sarjana Muda Syariah dari al-Azhar. Orang lain pergi Mesir belajar syariah, usuludin, bahasa arab, medic dll. Tapi ustaz ni belajar masak arab sekali. Balik jadi tukang masak. Tak macam orang lain yang sibuk nak jadi guru especially guru J-Qaf. Kalau tak dapat jadi guru menganggur la depa tu, takde usaha lain. Tahniah ustaz. Nanti buka restoran sendiri.



Depan restoran



Antara menu utama


Dalam restoran. Masa aku makan orang tak ramai. Bila aku habis makan, nak keluar berduyun-duyun datang.


Nasi bukhari & lain-lain menu. Malam tu aku makan berdua dengan bini aku, habis RM30. Mahal gila!


My beautiful wife poses before the meal.


Dah kenyang makan, posing depan restoran pulak. Rosak diet bini aku hari ni semata2 nak makan nasi bukhari arab.


Thursday, 13-Nov-2008 14:25 Email | Share | | Bookmark
PASAR BORONG WAKAF CHE YEH

 
 
 
View all 15 photos...
Wholesale Market

Sebenarnya bukan lagi pasar borong. Dah jadi pasar 24 jam dan terbahagi kepada beberapa syif. Tapak asalnya ialah tapak KB Mall sekarang. Masa tu hanya pasar borong sebelah pagi sampai pukul 9am. Bila nak buat KB Mall, pindah ke Wakaf Che Yeh, tapak sekarang. Bila tapak tu nak dibangunkan spt yang ada sekarang, pindah lagi untuk sementara. Tapi tak jauh, sebelah je. Sekarang pindah balik ke tapak dulu sebab pembangunan pasar moden di situ dah siap.

Masa mula2 nak pindah ke tapak sekarang dulu ada kontroversi sikit. Ramai bantah, tak yakin dengan prospek tempat baru. Tapi bila pindah, bukan lagi jadi pasar borong pagi, tapi terus bertukar jadi pasar malam (konsep borong kekal) sampai 2,3 pagi. Dan sekarang dah jagi pasar 24 jam, dan konsep borong masih kekal tapi untuk sesi malam sahaja. Mengalahkan pasar borong Chow Kit.

Tahniah Datuk Takiyuddin Hasan.






Sayur-sayuran. Yang dibungkus atau ikat dlm jumlah yang banyak tu dijual borong. Yang atas meja gerai tu jual runcit.


Tengah punggah sayur dari lori


Sekarang semu kena pakai khemah khusus, ada tulis Pasar Malam Wakaf Che Yeh. Kalau tak, dianggap peniaga haram.



Buah-buahan. Mcm2 ada.


Pucuk paku.




Tapak pasar malam ni di kelilingi oleh bangunan baru dan moden.


Gerai makan pun banyak


Thursday, 13-Nov-2008 13:34 Email | Share | | Bookmark
Kota Sri Mutiara

 
 
 
View all 16 photos...
The First Shopping Complex of It's Kind in Kota Bharu

Renaissance is a part of it. It contains also Billion Shopping Complex and others.


Food Court



Games Centre


Bowling Centre, under construction



Perfume Shop


Peace, kedai baju wanita




Kedai barang2 wanita. Serba mak nenek ada kat dalam ni.




Pesona Afie. Butik pompuan lagi. Baju lelaki ada tapi 1% je.



Wow! Dahsyat juga orang Kelantan pakai baju ye. Mengalahkan orang Perak. (Pesona Afie)


Pesona Afie (eeii..seram)


Wednesday, 12-Nov-2008 08:07 Email | Share | | Bookmark
KELANTAN'S HOTEL

 
 
 
View all 16 photos...
HOTEL RENAISSANCE

Adsress:
Kota Sri Mutiara, Jalan Sultan Yahya Petra
Kota Bharu, 15150 Malaysia
Phone: 60 9 746 2233
Fax: 60 9 746 1122
Sales fax: 60 9 747 0702

Experience the rich Malay culture at Renaissance Kota Bharu Hotel, the city's only five star international class hotel and premier convention and wedding venue. Conveniently located in the heart of Kota Bharu's commercial and shopping district and also close to the domestic airport. For business or leisure traveler, the 298 spacious accommodation rooms and suites provides world class service and facilities including High Speed Internet, 2 Executive Floors with dedicated Club Lounge,Business Centre, wireless meeting rooms with Grand Ballroom, an on-site event management to create exhibitions,conventions, meetings and most extravagant weddings. The Renaissance Fitness Centre is Kota Bharu's largest gymnasium equipped with latest fitness equipment,steam rooms,sauna, Jacuzzi and an outdoor swimming pool.

Hotel Highlights
The only five star International class hotel in the city with 2 Executive floors and a Club Lounge.
Offers fabulous dining options :- Palm Terrace Cafe,Dynasty Restaurant, Lobby Lounge & Cigar Divan.
Renaissance Fitness Centre is equipped with modern facilities including an outdoor swimming pool.


Outside view


Lobby


Cafe


Reception Counter


Bar


Swimming Pool


Room


Room. Presidential Suit.


Room


Room



Wednesday, 12-Nov-2008 07:45 Email | Share | | Bookmark
KELANTAN'S HOTEL 2

 
 
 
View all 5 photos...
HOTEL NEW PACIFIC

The New Pacific Hotel has 219 rooms and suites. All of our rooms are tastefully furnished with a blend of modern and traditional touches. Each room is provided with air conditioning, television, astro, radio, in-house movie, tea and coffee making facilities, mini bar and IDD calls. We also provide a wide range of business and leisure facilities and other amenities.

We offer a vast array of sumptuous cuisine. We have the Roses Cafe the Red Rose Restaurant, the Roses Terrace, the Pacific Lounge and the Pacific Brasserie. Each restaurant and cafe offers a unique dining experience. We also invite you to dine in private, if that your preference. The bonus is of course our service which, while appreciating the traditional, surpasses the ordinary.

Three banquet halls and four meeting rooms, well equipped with the latest audio-visual facilities, will cater to whatever social and business functions you have in mind. Add to this we have a team of professionals who will work with you whether you are arranging your own accommodation or a major function.

We will be honored to have you as our guest. Our aim is to combine the warmth and comfort of home with the legendary friendly hospitality of Kelantan.


NEW PACIFIC HOTEL KOTA BHARU KELANTAN MALAYSIA
Section 26, Jalan Pengkalan Chepa, 15400, Kota Bharu Kelantan Malaysia.
P.O Box 303, 15720 Kota Bharu Kelantan Malaysia
Tel: 609 - 745 6555 Fax: 609 - 745 6400 / 609 - 745 6500



Ungunya dia.


Bilik


Lobi


[<<  <  3  4  5  6  7  8  9  [10]  11  12  13  14  15  16  17  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net