Yusoff's FotoPage

By: Yusoff Yaacob

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  8  9  10  11  12  13  14  [15]  16  17  18  19  20  21  22  >  >>]    [Archive]
Tuesday, 1-Jan-2008 11:34 Email | Share | | Bookmark
Poverty - Kemiskinan

 
NEGERI MANA PALING MISKIN?

Kemiskinan adalah satu isu besar di Malaysia, dan seringkali dipolitikkan oleh pihak tak bertanggung jawab. Soalnya, negeri manakah paling miskin? Berikut adalah jawapan Perdana Menteri Malaysia dalam Parlimen.



Pada hari ini 1 Januari 2008, ibu negeri bagi negeri yang berada ditempat kedua diumumkan sebagai bandaraya. Apa kriteria pemilihannya? Politik atau fakta?


Tuesday, 1-Jan-2008 11:10 Email | Share | | Bookmark
Airport - Lapangan terbang

 
 
 
View all 7 photos...
Indikator Penting

Kata orang airport atau lapangan terbang salah satu indikator kemajuan. Lagi besar airport, lagi banyak penumpang dan penerbangan, maka lagi maju la negeri tersebut.

Kat bawah ni ada sedikit maklumat sbg perbandingan.



Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra, Kota Bharu
Opened in September 2002, the new 12,000sqm airport terminal with three aircraft stands, three aerobridges is able to handle 1.4 million passengers. The new terminal is equipped with facilities and services to cater to the increasing inflow of tourists to Kelantan.

In 2005, the airport handled 635,397 passengers, with 8,765 aircraft movements.

Source: Malaysia Aiport Berhad: www.malaysiaairports.com.my/index.php?ch=17&pg=55&ac=182






Lapangan Terbang Sultan Mahmud, Kuala Terengganu
The airport, located 15km from town is able to handle 400,000 passengers per annum. In 2005, the airport handled handled 419,475 passengers with 4,623 aircraft movements.

Source: Malaysia Aiport Berhad: www.malaysiaairports.com.my/index.php?ch=17&pg=55&ac=181




Lapangan Terbang Sultan Azlan Shah, Ipoh

From a small Fokker airfield, the airport was expanded in the 1980s to accommodate jet aircraft operation. Located 6km away from the city, the airport is able to accommodate Boeing 737 aircraft.

In 2005, 74,451 passengers passed through the airport with 1,145 aircraft movements.


Source: Malaysia Airport Berhad: www.malaysiaairports.com.my/index.php?ch=17&pg=55&ac=178



Lapangan Terbang Sultan Abdul Halim, Alor Star
The airport, located 13 km away from town, can handle up to 800,000 ppa. The new terminal is already operational by 5 May 2006 to cater for future traffic growth. The new terminal has the capacity to receive the Airbus 330 operations as the runway was extended from the previous 1,963 meters long and 45 meters wide to 2,745 meters long and 45 meters wide.

In 2005, the airport handled 323,669 passengers with 3,267 aircraft movements.


Source: Malaysia Airport Berhad: www.malaysiaairports.com.my/index.php?ch=17&pg=55&ac=177



Tuesday, 1-Jan-2008 10:46 Email | Share | | Bookmark
PMR 2007

 
 
 
View all 6 photos...
MEROSOT!

Pada 27 Disember 2007 keputusan PMR telah diumumkan. Sekolah aku hanya 8 org dapat 9A. Tahun 2005 21 orang, tahun 2006 25 orang. Merosot teruk. Ntah la. Mungkin ada dosa yang sangat besar sedang berlaku di sini yg menyebabkan Allah menurunkan bala ini. 5 orang gagal dalam Bahasa Arab Komunikasi. Hanya 16 orang dapat A dalam Bahasa Inggeris. Berbanding 46 orang dalam Bahasa Arab Komunikasi. Adakah pengajaran dan pembelajaran matematik dan sains dalam bahasa inggeris berjaya meningkatkan penguasaaan bahasa inggeris? Ntah la. Pikir la sendiri. Dulu Mahathir buat mcm tu dengan alasan nak kuatkan penguasaan BI. Skrg mcmana?



Ini antara pelajar yang dapat 9A:













Maaf, aku tak ingat nama mereka.


Tuesday, 1-Jan-2008 10:23 Email | Share | | Bookmark
Diskriminasi

 
 
 
View all 4 photos...
Ini tak adil

Masa aku bawak Anas ke Midvalley Megamall dulu bersama isteri aku, kami terpaksa tukar lampin Anas. Dan ini la yang aku jumpa kat tempat tukar lampin dalam Jaya Jusco.

Kita selalu dengar wanita memekik, melolong, menjerit dll yang sewaktu dgnnya bila ada diskriminasi terhahadap mereka. Juara pekik, lolong dan jerit ni sapa lagi kalau bukan si mamak Shahrizat Jalil tu (aku pernah salam dgnnya masa kat sekolah dulu. Dah dia hulur tangan, tak sambut kan nanti malu la dia).

Tp bagaimana dgn yg ni? Tidakkah ini diskriminasi terhadap lelaki. Ingat semua orang pompuan pandai tukar lampin anak ke? Berapa ramai lelaki yg tukar lampin anak kat luar sana, termasuk aku? Bini aku bukanlah tak pandai buat, tapi dia wanita yg secara naturalnya lemah. Dan aku kena la tolong, lebih-lebih lagi di luar rumah mcm kt tempa2 mcm ni. Kalau kat rumah boleh je dia buat.

Aku tak peduli. Aku masuk je tempat tu bantu bini aku tukar lampin anak. Sebenarnya bini aku takut buat sorang2. Takut jatuh anak. Kat rumah lain, luas. Ni tempatnya sempit.











Sharizat, tolong perbetulkan perkara ni!

Atau sediakan bilik serupa untuk bapa dan org lelaki yang bawa anak!


Tuesday, 1-Jan-2008 10:09 Email | Share | | Bookmark
Anas in Midvalley Megamall

 
 
Holiday Time

Pada cuti sekolah yg lepas aku bawak anak kedua aku ke Midvalley Megamall, KL. Sebenarnya aku nak pegi redeem point kad mesra aku kat sana tapi pembukaan pejabatnya ditangguhkan. Buat penat je. Dah la habis duit isi minyak kereta. Minyak lak makin mahal....






[<<  <  8  9  10  11  12  13  14  [15]  16  17  18  19  20  21  22  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net